lørdag 4. oktober 2008

"Girl in Oslo"

damdamdamdamdam(trommevirvel), og der var bloggen erklært for åpnet!!



E har tenkt på å lage ein blogg lenge, ein liten enkel blogg om livet mitt i storbyen, om ting som er mer eller mindre intressant for andre å lese! Og nå etter bare 1,5 mnd er e igang!




Fra dagens lille høsttur på teisen! Foto: Eirik!


E har et mål for bloggen og det er å ikkje skrive så sinnykt lange blogginnlegg, ikkje sånne romaner som e skrev i Uganda! Lett tenkte e i starten, det e jo bare oslo, her er det jo ingen ting rart og spennende å skrive om, men joda! Det var et aldri så lite kultursjokk å komme hit også! F.eks går det med enn 10 ganger så mange folk på universitetet enn det bor i heile birkenes kommune, bussene går på tia, strømregninger må betales og pensum må leses! Men jeg stortrives jeg bor i solkroken 10, som e akkurat så koselig som det høres ut som, med 2 søte borkiser på loftet, en stor storebror i kjelleren, verdens søteste unger i førsteetasje (tante kristin, tante kristin!) og en middagslagende svigerinne på kjøkkenet kunne det ikkje blitt så mye bedre! Og i tillegg må det nevnes at bare 100 meter unna ligger Hald huset(mitt andre hjem) hvor jeg har min kjære margrethe ++





Dette e egentlig nok for denne gangen tror e. Men siden e har begynt å like lister slutter jeg med en liten liste over noen høydepunkt fra høsten:



-Treffe mange gode gamle venner
-Coldplay, national bank, Kirk Franklin++konsert
-Afrikaner besøk
-Tromsø tur (foredrag for Oprasjon dagsverk)
-Besøk og godis spising i solkroken 10....<3
-Daffing i hald huset
-Leking med afrikanere i oslo city
-koselige gåturer i høst blader, e er for høst!!
-masse gode middager i første etasje
-Å hente min kjøre niese i barnehagen er en opplevelse i seg selv, men kort fortalt øker selvtilliten mange hakk!!
-Et fantastisk fint bryllup i Trondheim! Jorun+Martin=sant
-Også e det så masse anna, men nå e æ så trøtt, så det får komme seinere, og nå e allerede innlegget alt for langt!



Og til slutt et lite bilde fra i sommer...=) Sveits e digg og sånn e det med den saken!

3 kommentarer:

Lisbeth sa...

Dette var en koselig blogg Kristin, det er virkelig her på Teisen vi koser oss skikkelig. Må prøve å få det til slik at albumlaging kommer med på neste liste=)

Eirik sa...

Wohooo! Yeah! :)

Helene sa...

Kult kristin. blogg er bra. og gøy. jeg venter allerede i spenning på neste innlegg jeg;)

take care
love helene